Gepost: 29-06-2014 22:52
Henri86
APK + Technisch specialist
Universeel
Lid sinds: 27-05-2010
10 bijdragen
Hallo allen,
Ik heb een Signum staat met het volgende probleem:
Auto gaat steeds in de noodloop en trek van geen meter vooral onderin niet. Je heb de neiging om op de koppeling weg te rijden zegmaar.
Fout die steeds terug komt is de P2279 (inlaat lucht lekkage)
Wervelkleppen waren al langetijd kapot en de beste man wou graag nieuw spruitstuk in de hoop dat het probleem ook was opgelost. maar helaas.
Egr klep geprobeerd... LMM.... nieuw spruitstuk... niets werkt.... nu lijkt het net of je uitlaat in de inlaat hoort brullen... Dacht aan een verstopt roetfilter?? Die de uitlaat gas terug duwt?? kan dat??
Roetfilter stukje los gedraaid zodat de druk ook naarbuiten kan lekken.... rijd als een speer, maar vliegt wel in de noodloop.
Regenereren lukt niet, omdat tijdens het regenereren het proces wordt onderbroken door.... Jawel
P2279 (overgens is het inlaat systeem prima inorde en lekt het nergens)
Toen in de parameters gekeken en wat opviel is dat tijdens het optoeren de actueele turbodruk achterblijft op wat normaal zou zijn(voor geschreven staat) Dus die te lage turbodruk kan de oorzaak zijn van de Pcode. Turbo gaffel werk prima, op en neer ziet er goed uit.
De vacuum druk op de turbo is 0,6 bar onderdruk (uitgaande druk van het klepje) en de Ingaande druk van het Klepje is 0,9 bar.
Hoort het vaccum op de turbo ook geen 0,9 te zijn?? Dat klepje is ook goed, maar regelt het gewoon af op 0,6 bar onder druk.
Wat een verhaal he....
Heeft iemand hier ervaring mee? kan iemand mij helpen? Ik hoor het heel graag
Ik ga niet graag om te proberen ff een roetfilter vervangen, vandaar dat ik zekerheid zoek.
Gemeten
zie verhaal
Uitgelezen met
Texa en Hella Goodman
Foutcodes
p2279
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken