Gepost: 22-04-2009 12:59
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Even in het kort:
Klant moeten gaan depanneren, distributieriem geknapt.
Kop eraf gehaald, 8 uitlaatkleppen en 2 inlaatkleppen krom.
10 nieuwe kleppen gestoken + deze 10 klepgeleiders laten vervangen + kop laten vlakken + nieuwe dichtingen en niewe klepsteelafdichtingen gemonteerd.
Kop terug gemonteerd op motorblok. Start onmiddelijk en draaide perfect, toch voor 10 min.
Begon te stotteren en véél rook!
Bougies uitgehaald, alle4 pekzwart en als je op de zuigers keek, hingen ze allemaal redelijk goed vol met olie.
Bougies gekuist en teruggestoken, motor draait 10min perfect totdat er teveel olie op de bougies komt waardoor de wagen begint te stotteren.
Ons gedacht, cilinderkop inwendig gescheurd.
Dus kop er terug af, andere occasie cilinderkop gemonteerd (deze was in goede staat) maar weer juist hetzelfde probleem...
Oliedruk perfect
Compressie perfect
Darmen van carterverluchting poederdroog
Inlaatcollector droog
Iemand een idee vanwaar deze olie komt??
Zou er iets in de onderblok gebeurt zijn waardoor er olie in de verbrandingsruimtes komt??
Groeten
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken