Abnormaal olieverbruik na breken distributieriem

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Opel
Merk
Opel
Model
Vectra
Type
Vectra-B
Uitvoering
-
Bouwjaar
1998
Brandstof
Benzine
Reacties
12
Bekeken
4012
Gepost: 22-04-2009 12:59
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Even in het kort:

Klant moeten gaan depanneren, distributieriem geknapt.

Kop eraf gehaald, 8 uitlaatkleppen en 2 inlaatkleppen krom.

10 nieuwe kleppen gestoken + deze 10 klepgeleiders laten vervangen + kop laten vlakken + nieuwe dichtingen en niewe klepsteelafdichtingen gemonteerd.

Kop terug gemonteerd op motorblok. Start onmiddelijk en draaide perfect, toch voor 10 min.

Begon te stotteren en véél rook!

Bougies uitgehaald, alle4 pekzwart en als je op de zuigers keek, hingen ze allemaal redelijk goed vol met olie.

Bougies gekuist en teruggestoken, motor draait 10min perfect totdat er teveel olie op de bougies komt waardoor de wagen begint te stotteren.

Ons gedacht, cilinderkop inwendig gescheurd.

Dus kop er terug af, andere occasie cilinderkop gemonteerd (deze was in goede staat) maar weer juist hetzelfde probleem...

Oliedruk perfect

Compressie perfect

Darmen van carterverluchting poederdroog

Inlaatcollector droog

Iemand een idee vanwaar deze olie komt??

Zou er iets in de onderblok gebeurt zijn waardoor er olie in de verbrandingsruimtes komt??

Groeten

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.