Houdt in

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Opel
Merk
Opel
Model
Vectra
Type
Vectra-B
Uitvoering
-
Bouwjaar
2000
Brandstof
Diesel
Reacties
6
Bekeken
3483
Gepost: 15-05-2002 22:43
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Mijn Vectra 2.0 DTi van mei 2000 houdt bij ong. 2800- 3000 omw./min. Het is niet zo dat je de motor voelt stoten, maar het lijkt alsof hij aarzelt, om vervolgens toch door te trekken. Ik trap hierbij het gaspedaal behoorlijk in. Ik heb eens in het inlaatspruitstuk gekeken en de EGR klep gereinigd. Beiden behoorlijk vervuilt. Na reiniging weer reinigen, probleem hetzelfde. Tijdens deze rit bleek dat als je in de vierde versnelling rond de 2900 omw/min komt, de motor blijft twijfelen en de top lift ineens bij 165 km/h. Ik heb de vacuum slangen van de wastgate bediening even door verbonden en inderdaad, probleem zo goed als over op het moment dat je behoorlijk doortrekt, gaat hij als de brandweer. Echter door dat waarschijnlijk nu de turbo druk te hoog oploopt, gaat het MM lampje aan en is het vermogen verdwenen.

Kent iemand een soortgelijk probleem, en de oplossing ervoor. Ik krijg een beetje de indruk dat de regeleenheid de turbo druk regeling niet meer goed kan uitvoeren. De inlaatslangen en intercooler heb ik nog gecontroleerd en die lijken luchtdicht

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen