Gepost: 06-03-2006 21:19
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
ik heb deze vectra(2.0 dti 16v)gekocht bij een plaatselijke
universeel garage;geleverd via een officiele opel-dealer.
op dat moment stonden er pakweg 18.000 km.op de teller.
In belgie heet opel dit "ok-quality-cars"
Toen ik de eerste maal in een regenbui kwam lekte er water op
mijn hand,dit bleek langs de kitting van de voorruit te komen.
Dit heeft men voor mij opgelost door de ruit er uit te halen
en opnieuw te plaatsen.
Toen ik mijn oliepeil controleerde(wat ik beter regelmatig doe !!)viel mij op dat er afplakband onder de motorkap bespeurbaar was met groene lakresten.toen ik even later een lekke
band kreeg zag ik dat in de holte waar het reservewiel ligt
een halve emmer glasscherven lag,waarschijnlijk van een gesneuvelde achterruit.
Ik voelde mij bij al dit nogal ongemakkelijk.
Op het autosalon van brussel bezocht ik de ok-q-cars stand van
opel.Men had hier echter weinig tijd om naar mijn verhaal te luisteren en ik kreeg een adres waar ik naartoe kon schrijven.
Na lange tijd kreeg ik antwoord dat ik mij naar een officiele
dealer moest begeven......
Na contact opgenomen te hebben met de dealer die de auto had geleverd vertelde deze dat de auto het slachtoffer was geworden
van vandalisme,vandaar mijn ontdekkingen.wel spijtig dat ik dat
niet vooraf wist en dat men het glas en de tape niet netje
opgeruimd had.
Anders heb ik er wel een fijne wagen aan,enkel jammer vh olieverbruik.
Daar ik deze zomer een grote trip plan wil ik er graag nieuwe banden en schokdempers onderhebben omdat hij niet echt baanvast
meer aanvoelt.Ik overweeg monroe reflex samen met nieuwe
lagerschotels en protection-kits.Is dit een goeie keuze?
Zijn er speciale weetjes of tools nodig omtrent dit werkje?
Zou het raadzaam zijn om op 112.000km.preventief multi-v-riem
en rollen te vervangen?
En zijn er verder nog typische problemen die ik aan deze km.stand
mag verwachten.Onlangs heb ik de inlaat/egr.schoongemaakt.
Doordat dit voor de hand was heeft de motor een 70.000 km
op fina kappa-extra 15w40 gelopen.Zou dit oorzaak gegeven
hebben tot sterke vervuiling in de inlaat?
Sindsdien ben ik op half-synthetische gaan rijden
shell helix plus 10w40
Zou shell helix ultra 5w40 op deze km-stand nog een verantwoorde
omschakeling zijn of zou dit het olieverbruik nog negatiever
gaan beinvloeden?
dank bij voorbaat aan alle opel-kenners !!!
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken