Gepost: 05-12-2018 16:32
Lid sinds: 19-05-2008
397 bijdragen
We hebben hier een Opel Vivaro 2.5 CDTI met de volgende klacht/foutcodes=> P0544, P0253F en P1436. P1436 en P0253F zijn het gevolg van P0544. Deze betekenis van deze code is volgens Bosch KTS: Uitlaatgastemperatuursensor achter roetfilter, onderbreking/kortsluiting!
Echter deze auto heeft achter het roetfilter geen sensor! Wel voor het roet filter! En 1 voor de turbo. Als men de meetwaarden bekijkt, staat de sensor2 op 200 graden C en sensor 1 loopt netjes op. Volgens de Opel dealer heeft deze id geen sensor achter de filter en is deze waarde volgens hun een waarde in de computer.
Fouten zijn gewoon te wissen (roetfilter al geregenereerd en olie vervangen en gereset. Komen na een tijdje weer terug 500-1000 km. Hebben al sensor voor roetfilter vervangen en deze zelfs dmv een bypass rechtstreeks op de ECU aangesloten (om kabelbreuk uit te sluiten). Fout komt echter terug. Daarom besloten om auto naar dealer te brengen (Duitse dealer, we zitten tegen de grens) om deze eens door hun te laten uitlezen. Zij konden ook niet meer zien als ons en vermoeden dat het probleem uit de ECU komt. Hadden ook een copie van hun uitdraai vd foutcodes in de auto gelegd (zelfde foutcodes als bij ons). Echter zag ik dat de foutcode P0544 als uitleg in het Duits het volgende zegt Sensor Abgastemperatur VOR Turbolader spannung zu gross=> dus tempsensor voor turbo! Wat is nu de juiste uitleg van deze code??? Is iemand bekend met dit probleem
Gemeten
temperaturen via tester, sensoren gemeten/vervangen. Bypass gemaakt
Uitgelezen met
KTS/WOW/Launch
Foutcodes
P0544, P253F en P1436
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken