Gepost: 02-03-2022 14:26
henry1978
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 04-12-2012
136 bijdragen
Wij hebben hier een vivaro staan waar de motor van kapot gelopen is. hebben een nieuwe motor incl brandstofsysteem gemonteerd. Ook nieuw roetfilter omdat deze weggesmolten was. Ook brandstof in tank vervangen.Bij het starten van de motor had deze een rail druk stationair van 1600 bar. Na controle hiervan bleek dat er 2 type brandstofpompen op kunnen zitten en wij de verkeerde pomp hadden.(regelklep hierop blijkt precies andersom te werken). Na montage juiste pomp loopt bus weer mooi. Diverse proefritten meegemaakt en en nagelopen en bus aan klant meegegeven. Klant heeft er een langere rit mee gemaakt en volgende dag wil motor niet meer aanslaan. wij hebben de bus opgehaald en naar onze werkplaats gebracht. geen foutcodes aanwezig. raildruk komt tijdens starten niet hoger dan 30/40 bar. lagedrukleiding bij hogedrukpomp komt bandstof uit als op contact gezet word. hogedrukpomp gewisseld met andere pomp, geen effect. Regelklep op pomp word wel aangestuurd(gecontroleerd met scoop). wel komt de melding als je lang doorstart start en stop controleren.Is er iemand die een idee heeft waar ik moet zoeken verder.
Gemeten
aansturing regelklep
Uitgelezen met
bosch kts
Foutcodes
geen foutcodes aanwezig
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen