Gepost: 16-05-2020 20:49
DGO
Directeur / eigenaar
DGO Motorsport
Anders/Overig
Lid sinds: 23-11-2017
9 bijdragen
Hallo,
We hebben een Opel Vivaro 2,5 Diesel (107kw) uit 2009 binnen gekregen. De eigenaar heeft de wagen nog maar enkele dagen en vertelde dat hij tijdens het rijden even moest stoppen (wagen is blijven draaien). Daarna kreeg hij hem niet meer in versnelling. Vervolgens legde hij de motor stil en kreeg hij hem niet meer gestart.
Ik heb de wagen uitgelezen met de KTS en Snap-On. Hierbij kwamen er geen fouten naar boven. Ik hoor de pomp van de Tecshift draaien als de deur wordt geopend. In datalogger lees ik een pompdruk van 42bar (Had hier op het forum gelezen dat deze boven de 35 moet zijn). Ik heb de starter al overbrugd en dan start de motor en blijft deze ook draaien. Hierna zijn er nog steeds geen foutcodes. De remschakelaar lijkt mij recent vervangen. Het reservoir op de Tecshift staat op niveau.
Ik heb de wagen al eens in versnelling gezet en dan ging hij niet meer in N. Na lang proberen lukte dit toch.
Iemand hier al problemen mee gehad? Zijn er bepaalde startvoorwaarden? Schema van het startsysteem is ook welkom.
Alvast bedankt!
Gemeten
Pompdruk: 42bar
Niveau reservoir: ok
Uitgelezen met
Bosch KTS, Snap-On
Foutcodes
geen
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen