Gepost: 15-09-2023 15:56
BravaCars
Autotechnicus
Brava Cars
Anders/Overig
Lid sinds: 03-02-2020
44 bijdragen
Ik heb een Vivaro 1.9dti in de werkplaats dat stottert/ hapert tussen de 2500 en 3000 toeren, bij minder of meer toeren gaat hij wel goed door. Dit komt zowel tijdens het rijden als stationair voor, gepaard met veel blauwe rook.
Bij het nakijken van de wagen hebben we gezien dat de turbo ernstige slijtage vertoonde en deze werd dan ook vervangen, we wouden echter wel de oorzaak kennen aangezien deze axiale slijtage had.
Ineens de injectoren laten testen en deze bleken alle 4 slecht te zijn, waardoor de roetfilter verstopt geraakte met als gevolg dus ook de turbo kapot ging.
Nu al de injectoren vervangen werden samen met de brandstoffilter hoopten we op toch een vlot rijdende bestelwagen, maar helaas...
Dan maar de egr gedemonteerd en deze zat echt goed hard vastgeklemd, waardoor de deels stuk gegaan is bij demontage. Ook deze werd dus vervangen zonder resultaat, al dat hij wel goed vies was en redelijk verstopt was.
Dan maar de krukassensor vervangen en doorgemeten, maar deze geeft goed signaal en maakt geen verschil op het stotteren.
Uitgelezen met
Delphi en WOW
Foutcodes
geen foutcodes aanwezig
Bijgewerkt door BravaCars op 15-09-2023 16:02
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken