Gepost: 22-03-2011 22:33
iwan
Diagnose technicus
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel
Lid sinds: 04-09-2008
6380 bijdragen
Client heeft soms dat de motor niet aan wil slaan. De eerste keer was het brandstoffilter half leeg. Gedachte was dat filter misschien valse lucht had veroorzaakt. Filter en o-ringen vervangen en motor liep weer prima. Dit is een aantal weken goed gegaan. Nu werd de auto door sleepdienst gebracht. Motor was niet aan te krijgen. Hulpdienst had al een hele tijd op het knijpballetje zitten knijpen, maar kreeg geen druk. Ze hebben toen druk op de tank gezet en toen kwam er wel diesel uit het filter. Echter motor wilde nog niet aanslaan. Ook niet toen er druk op tank werd gezet tijdens starten.
Gemeten
Foutcodes gelezen. Geen bijzondere foutcodes. Geen foutcode mbt raildruk????
Weer in het filter gekeken. Filter was weer leeg. Doorzichtig slangetje tussen knijpballetje en filter gemonteerd. Na heel lang knijpen nog geen diesel en of druk. Met vacuumpompje gemeten of er wel druk kwam als je op balletje kneep. Dit was heel licht aanwezig. Toen mbv vacuumpompje diesel naar filter gezogen. Slang weer aangesloten op filter en toen mbv knijpballetje filter vol gepompt. Starten en gelijk lopen. Motor af gezet en te zien was dat er steeds meer lucht in het slangetje tussen filter en knijpballetje kwam. Dus ergens een luchtlek. Filter naar hogedrukpomp afgedopt. Nu zakte de brandstof niet meer terug. Lekkage moet dus na het filter zitten. Leidingen ed gecontroleerd. Klein gaatje gevonden aan onderkant van slang naar hogedrukpomp. Op de foto's kun je zien waar de lekkage zit. Ik heb dit gedeelte blauw geschildert. Er was geen lekkage van brandstof naar buiten!!
Uitgelezen met
KTS
Foutcodes
NVT
Downloads (2)
- p1080702.jpg
- p1080703.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken