Gepost: 11-02-2009 17:21
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo collega's
Ik heb een probleem, en misschien kan iemand mij helpen.Na het vervangen van de ditributieriem en brandstoffilter wil de motor niet/nauwelijks aanslaan.De hogedrukpomp krijgt geen diesel.Nu heb ik het branstoffilter er tussenuit gehaald,nog geen brandstof.(het is overigens een brandstoffilter met handpompje).Na de aanvoerleiding aan de hogedrukpomp losgenomen te hebben en de aanvoer vervangen te hebben door een los branstofpompje(gewoon een losse brandstofpomp in een jerrycan gehangen) slaat de motor na lang starten aan loopt vervolgens 15 sec gewoon goed en slaat dan weer af.Uitlezen geeft geen storingscode's.Live data laat weten dat bij niet lopende motor de nokkenassensor en krukassensor NIET gesynchroniseerd zijn, bij aanslaan geeft hij aan dat ze WEL gesynchroniseerd zijn.Op het moment dat de motor begint te "hobbelen"staat er kalibreren meteen daarna slaat hij af.Wanneer de distributie niet op tijd zou staan , kan dit dan leiden tot een brandstoftoevoer probleem? Zo, ja hoe moet je de sensors synchroniseren?
vriendelijke groet
sander voets
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen