CO torenhoog na vervangen Luchtmassa meter

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Opel
Merk
Opel
Model
Zafira
Type
Zafira-A
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004/6
Brandstof
Benzine
Reacties
10
Bekeken
1414
Gepost: 28-10-2015 17:09
Professional

Jeroen318is

Diagnosetechnicus
Universeel

Lid sinds: 07-11-2012
96 bijdragen
Hallo allemaal, Wij kregen deze Opel Zafira binnen met de klacht dat hij af en toe `s ochtens met een koude start onregelmatig loopt en stottert tijdens het optrekken. Er was 1 foutcode aanwezig namelijk: P0170 brandstof correctie bank 1 onjuist Nu hoor ik iedereen gelijk denk daar zijn vaker vragen over gesteld hier.. Indd maar geen 1tje met het antwoord erbij, Nu is het probleem als volgt: Tijdens de opwarm fase begint de lamdasonde mooi te pendelen tot de motor goed warm is dan stopt deze, Uitgewisseld met een nieuwe van Bosch geeft exact hetzelfde resultaat. hij stopt met meten en blijft staan op arm +- 59mv t/m 98mv (alleen tijdens een volgas stoot vliegt hij een x naar 890mv) Het CO op de 4gas meter is dan nog goed, ook het HC of O2 valt weinig aparts aan te zien. Hierna de Luchtmassa uitgewisseld met een orginele nieuwe en zonder verklaarbare reden vliegt het CO zo hoog op dat de 4gas meter het lambda getal niet eens meer kan meten. het Co zit dan rond de 7,00% Hoe kan dit? waarom stopt de lamdasonde met meten? (ook tijdens verhoogt toerental blijft hij vaststaan.)

Gemeten

Data meekijken tijdens het draaien enige dat opviel was dat het arm/rijk mengel op vet blijft staan. valse lucht controle met remmenreiniger en 4gastest Scoopbeelden gemeten op: alle injectoren luchtmassa meter (waardes lijken reeel) Lamda sonde

Uitgelezen met

Bosch KTS 570

Foutcodes

P0170

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen