Gepost: 19-10-2010 19:48
Toonlexus
1e Autotechnicus Technisch leider
Toyota Flekkefjord
Dealer
Lid sinds: 12-05-2010
27 bijdragen
Als je vermogen vraagt bij deze auto, dus bv vol gas is het net of hij in kleine stapjes naar zijn vol vermogen toegaat, dit is goed voelbaar en de klant klaagt dus hierover.
Als je dus vol gas geeft en dit vast houdt, is het net of je zelf elke keer het gas iets terug laat komen en dan weer vol gas geeft.
Het volgende is al vervangen:
Luchtmassameter, Egr ventiel, Druksensor in het inlaatspruitstuk, vacuumstuurklep naar Egr, vacuumstuurklep naar bediening inlaatspruitstukwervelkleppen, vacuumstuurklep naar wastegate turbo.
Er is geen vacuumlek aanwezig, de vacuumpomp heeft genoeg opbrengst.
De wastegate zit niet vast en de vacuumdoos van de wastegate lekt niet.
Het inlaatspruitstuk is volledig gedemonteerd en schoongemaakt van roet en gemonteerd met nieuwe pakkingen, de wervelkleppen en de bediening hiervan gaan soepel.
Het mooiste van alles is als ik de slangen van de vacuumstuurklep die de wastegate aanstuurt doorverbindt, rijdt de auto feilloos totdat de inlaatdruksensor een te hoge druk meet en dus de auto in noodloop gaat en het motorlampje gaat branden.
Zou het iets van software kunnen zijn, bv update computer of update stuurapparaat dieselpomp, het lijkt of het afregelen van de wastegate te grof gebeurt.
Wie heeft de gouden tip?
Gemeten
Vacuum lek
Aktuele waarden sensoren
Uitgelezen met
Texa
Foutcodes
geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken