Gepost: 25-07-2017 12:26
AEN
Eigenaar/Zelfstandige
Universeel
Lid sinds: 13-03-2014
10 bijdragen
Goedendag,
Probleem betreft een duitse auto, waarvan het uitlaatspruitstuk wederom gescheurd is. Ondertussen is het derde spruitstuk gescheurd...
spruitstuk 1 (origineel) vervangen bij +- 220000 km vanwege scheuren
spruitstuk 2 (goedkopere imitatie) vervangen bij 260000 vanwege katalysator defect (lag als balletje los in de kat, auto had op dat moment ook lekke klep) Spruitstuk is toen vervangen voor romax spruitstuk. Cilinderkop hersteld, nieuwe thermostaat, waterpomp, lambda sensoren (origineel) etc
spruitsuk 3 (romax) vervangen voor garantie bij 290000 km, wederom gescheurd. Productiefout?? cilinderkop is vlak draadeindjes vernieuwd, pakkingen ed. uiteraard ook.
Voertuig heeft inmiddels weer een gescheurd spruitstuk (315000km). Klant, grossier en wij zelf worden ondertussen beetje moedeloos...
Voertuig heeft geen koelproblemen oid. Sinds de laatste scheur wel brandend motormanagement lampje, storing lambdaregeling 1e sonde (mijn inziens logisch vanwege scheur vlak ernaast)
Wie heeft er een helder licht of anderzins goed idee??
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken