Gepost: 03-10-2013 16:41
DHZTwente
Eigenaar
DHZ Twente
Anders/Overig
Lid sinds: 13-12-2012
50 bijdragen
Ik heb hier weer een leuke probleem auto, storingen die worden aangegeven zijn P0400 (EGR circuit onderbreking) en P0380 (B) Dit zal een defecte gloeibougie zijn, deze code zit er ook niet altijd in. EGR klep is vervangen door een nieuwe, ook de inlaat en wervelkleppen zijn gereinigd, nieuwe pakkingen gemonteerd. Storing blijft aanwezig, nu heeft de auto ook geen vermogen. Bij 3000 toeren houd hij het voor gezien. Vaacuumpomp vervangen (remmen waren ook niet maximaal bekrachtigd) vacuum is goed, geen scheuren gevonden in slangen.
Gemeten
Wat mij wel opvalt in de live data is dat stationair de opdracht laaddruk 99 kpa bedraagd en de werkelijke druk 102 kpa. Zodra ik vol gas geef en de motor het bij 3000 toeren voor gezien geeft heb ik een opdrachtdruk van 122 kpa en zakt de werkelijke druk weg naar 94kpa.
Bij de live data pendelt de terug koppeling van de EGR, EGR solenoide en EGR pulsverhouding tussen verschillende waardes,
EGR solenoide = Actief
EGR pulsverhouding = 5%
Terugkoppeling EGR = Onjuist
Dan pendelt de data naar
EGR solenoide = Niet Actief
EGR pulsverhouding = 95%
Terugkoppeling EGR = OK
Dit doet hij bij ingeschakelde ontsteking, en stationair draaien.
MAF geeft +-520 mg/slag aan dit zal kloppen, MAF verdenk ik dus niet.
Uitgelezen met
Opcom
Foutcodes
P0380 (B) en P0400
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken