Gepost: 23-06-2010 14:09
Lid sinds: 03-06-2010
88 bijdragen
Hallo,
Het is geen auto, maar het principe blijft hetzelfde.
Ik heb hier een vorklift diesel staan. Deze is een 4 in lijn motor met een rotatieve pomp (zonder enige elektronische regeling op).
Deze werkt met voorkamer.
Geen voorgloeisysteem maar vlamstart.
Het zou een Perkingsmotor zijn.
Door vuile brandstof is deze stilgevallen (vermoedde ik). Na alle leidingen te hebben gereinigd en de tank leeg gezogen te hebben krijg ik eindelijk propere (rode) mazout uit de retour. Hierbij kan ik stellen dat alles proper is want daarvoor was het zwart ipv rood.
Toch weigert deze te starten, wat ik intussen nog heb getest:
- kleppen hebben speling
- alle cilinders hebben rond de 14 bar compressiedruk (niet extreem veel maar hierop moet deze toch draaien?)
- Op startpiloot doet deze ook niets
- tijdens het starten komt er wel rook uit de uitlaat.
De distributie is dmv tandwielen met een onderliggende nokkenas en stoterstangen, dus ik veronderstel dat de kans klein is dat deze versprongen is.
Zou er soms door die vuile brandstof iets verkeerds zijn gelopen met de openingsdruk van de verstuivers? Dit lijkt mij ook raar want op startpiloot doet deze ook niets.
De cilinderkop demonteren is pas de optie wanneer ik volledig ten einde raad ben want de koppakking zal moeten gemaakt worden dan...
Bedankt al voor jullie aandacht
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken