Gepost: 30-11-2004 17:01
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Wij hebben (al 1 week) een Iveco Daily staan welke binnen kwam met een opgehouden motor, de eigenaar was achteruit gereden en de motor was uitgevallen, de motor was met behulp van de ANWB, terplekke niet meer aan de praat te krijgen. Wij zijn met de diagnose begonnen en nadat de verstuivers getest waren kwamen wij al vrij gauw op de conclusie dat de brandstofpomp niet goed moest functioneren, pomp naar dieselservice gebracht waar we de mededeling kregen dat aan de pomp ook niets mankeerde. Pomp weer gemonteerd, starten, starten en nog eens starten en nooit lopen, sterker nog door het starten en het inspuiten van dieselolie zijn er roetdeeltje van de kleppen losgeweekt en de compressie liep steeds verder terug, kop eraf, kleppen reinigen en kop weer monteren, starten en weer niet lopen. Onlangs dat de klant niet net getankt had toch maar eens op een los potje brandstof proberen, starten en zowaar de motor liep, keurig netjes stationair, alleen is de trekkracht die we van de 2800 turbo gewend zijn er helemaal uit, als je hem de ribben uit het lijf trapt dan kun je de 100 km/u net halen. Tijdstippen van pomp en riem tot in de treuren gecontroleerd. Wie heeft er een ideetje ????
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken