Gepost: 07-08-2019 12:47
robin94
Diagnosetechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 15-10-2016
5 bijdragen
Goedendag,
Het betreft hier een auto met een klein stukje history. Deze auto rookte altijd al wel wat roet, maar reed verder goed. Tot hij plotseling niet meer wilde starten. Tijdens het zoeken kam ik eerst 3 losse stekker aan de motor tegen
1. Brandstof temperatuur sensor aan bij de drukrail.
2. Uitschakelen plunje 3 boven op de hogedrukpomp.
3. Voorverwarming op de brandstof toevoer .
Deze er weer opgezet zonder resultaat. na even zoeken bleek de opvoerpomp in de tank niks meer te doen. die is vervangen en hij reed als een zonnetje voor ongeveer 5km. Nu komt de code P1112 steeds weer terug. Bij het uit lezen van de data zie ik dat na het starten bij het stationair draaien de druk in de rail langzaam oploopt tot +- 700 bar. daarna word de motor uit geschakeld. en wil hij ook niet meer aanslaat tot hij gereset is. ook als ik deze stekker weer los trek blijft het probleem.
Heeft er iemand eerder zo iets mee gemaakt?
Of zelf met een reden op zo'n manier de stekkers los gelaten?
Gemeten
rail druk stationair loopt op tot 700 +bar.
druk regel ventiel achter op de pomp reageert op aansturing en de aansturing is een mooi duty cycle signaal.
Uitgelezen met
snapon modis edge
Foutcodes
p1112 brandstof druk
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken