Auto gaat steeds langzamer rijden tijdens flink doortrekken en bij warme motor

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
106
Type
106
Uitvoering
-
Bouwjaar
1997
Brandstof
Benzine
Reacties
12
Bekeken
5291
Gepost: 10-03-2010 21:30
Professional

jerilo

Directeur / eigenaar
JWA Autoservice
Universeel

Lid sinds: 29-12-2007
370 bijdragen
Goedenavond, Ik heb een P106 rallye fase II met een TU5J2 (1.6 8V) in de werkplaats staan. De klacht is dat de auto als hij goed warm is en je er flink mee doorrijdt begint in te houden en absoluut geen vermogen meer aanwezig is hij gaat niet meer harder dit is dan in elke versnelling. Dit kan ik oproepen door gas op de plank te houden iets loslaten dan wil de auto wel weer. Volgende dingen uitgevoerd: - uitgelezen geen storing - Andere MAP-sensor geprobeerd, geen resultaat - Andere bougie's en bobine geprobeerd, geen resultaat - B.D.P-sensor schoongemaakt en doorgemeten, inorde - Gasklephuis en stappenmotor schoongemaakt. - Kleppen gesteld Heb de auto nu mee naar huis genomen met een manometer aangesloten op de uitgang van de benzinepomp. Wat mij opvalt is dat als het probleem zich gaat openbaren (dit merk je doordat de motor gaat inhouden en geen vermogen meer krijgt) de brandstofdruk gaat dalen. Onder normaal rijden schommelt de druk rond de 2,6bar. Op een gegeven moment wil de auto helemaal niet meer en slaat de motor af. De brandstofdruk is dan terug gezakt naar 1 bar tijdens het terugdalen draait de pomp nog wel. Dan zet ik het contact uit en weer aan, benzinepomp hoor je draaien maar er komt geen druk en de motor slaat niet aan. Na een paar keer proberen contact aan en uitzetten hoor je de benzinepomp steeds draaien en ineens gaat de druk weer naar de 2,6 bar en slaat de motor weer aan. Waar kan er ineens zo'n drukverlies zijn? - benzinepomp kapot? - kapotte injector (of meerdere)? - brandstofdrukregelaar op de gallerij? - of nog iets anders? Wat mij ook opviel is dat de bougie's van cilinder 1 en 2 erg wit eruit zagen. Via internet ben ik erachter gekomen dat dit te maken kan hebben met een te arm mengsel, verkeerde brandstof (ga ik morgen na vragen), verkeerde vervroeging. Dit zou dan kunnen duiden dat er waarschijnlijk de injectoren van cilinder 1 en 2 kapot kunnen zijn en er teveel brandstof retour gaat wat dan ook weer het vermogen verlies kan verklaren. Wat is jullie mening over dit probleem. In afwachting van jullie reactie. Gr. Jeroen
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen