Geen aansturing injectoren

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
106
Type
106
Uitvoering
-
Bouwjaar
1997/1
Brandstof
Benzine
Reacties
32
Bekeken
3416
Gepost: 24-04-2012 19:06
Professional

jerilo

Directeur / eigenaar
JWA Autoservice
Universeel

Lid sinds: 29-12-2007
370 bijdragen

Help,

Deze P106 wil niet meer aanslaan. Na de gebruikelijke onderdelen te hebben gecontroleerd en uitgewisseld met andere auto zoals dubbel-relais en B.D.P.-sensor, massapunten schoongemaakt en gecontroleerd en alle stekkerverbindingen gecontroleerd ook de 2 grote links voor bij de wielkuip. Wil de motor nog steeds niet aanslaan. De auto heeft wel vonk maar geen aansturing op de injectoren benzine pomp draait wel. Daarna maar het elektrische schema opgezocht en begonnen met meten.

Op onderdeel 90 (dubbelrelais) heb ik alle benodigde spanningen zoals constante en geschakelde plus. Op aansluiting 5 van het dubbelrelais heb ik ook spanning naar de bobine wat klopt omdat ik namelijk wel vonk heb. Aansluiting 4 vanaf het dubbelrelais gaat naar de injectoren toe en dit is dus een mooie 12V. Alleen vanaf de injectoren naar de computer nr 100 en dus aansluiting 18 heb ik geen massa tijdens starten. Mijn conclusie was dus computer kapot omdat de computer de injectoren aan massa stuurt. Massa punten van computer uiteraard ook goed gecontroleerd aansluiting 17 en 34. Aansluiting 35 is de 12V aansluiting voor de computer en is ook aanwezig. Weerstand van injectoren zijn alle vier 15 ohm wat normaal is. Bedrading van injectoren naar de tussen stekker is ook inorde nergens een weerstand.

Ik de computer opgestuurd naar AC-tronics met een juiste klacht omschrijving. Word ik gebeld met de mededeling dat de computer goed is.

Na monteren wilde de motor nog steeds niet aanslaan. Ben toen alle sensoren afgegaan of er niet ergens een hele grote weerstand aanwezig is. Dit is niet het geval. Na alles weer van begin af aan te beginnen met meten kom ik toch weer op de massa aansturing van de injectoren. Als ik namelijk een losse draad vanaf de minpool van de accu aansluit op de draad die op aansluiting 18 van de computer naar de injectoren gaat dan gaat mijn proeflamp, die ik als test injector gebruik gelijk branden bij contact aanzetten even en tijdens starten gaat deze ook branden. Haal ik de losse draad weg dan gebeurt er niks.

Zie ik nu iets over het hoofd of is toch mijn conclusie goed dat de computer de verdachte is wat denken jullie?

Het is een heel verhaal geworden ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Gr. Jeroen

Uitgelezen met

Actia Diag

Foutcodes

geen

Downloads (1)

  • mm8p19_tif_dba_electude.bmp


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen