Gepost: 15-06-2009 22:04
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo collega's
Deze 106 heeft een probleem met het contactslot. De sleutel wilde niet meer uit het slot of draaien.
Met veel moeite sleutel er uit gekregen. Oorzaak bleek versleten slot, veertjes enz lagen deels los in het slot.
Noodreparatie verricht door sleutelcode uit slot te verwijderen zodat sleutel draaibaar is in het slot en de auto dus rijdbaar.
Dag later gaat de eigenaar op pad maar komt niet ver, 3 km. De auto slaat af hoewel gas word gegeven.
Startmotor draait traag. Bij het meten op de accu daalt de spanning tot 9V tijdens het starten. Na het laden van de accu zelfde resultaat.
Vervolgens accu vervangen. (oude was 5 a 6 jaar oud)
Vervolgens met nieuwe accu en startkabels proberen te starten, startmotor draait iets beter maar nog te traag, slechts een paar keer rond.
Motor slaat niet aan.
Kan dit probleem in het contactblok zitten door een verhoogde weerstant of is er een andere oorzaak?
Doorverbinden start= blauw + rood op slot of dik wit + dun wit geen beter resultaat.
Graag hoor ik jullie mening.
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen