Gepost: 31-08-2018 19:08
uniprofi
After sales manager
Lid sinds: 08-01-2008
168 bijdragen
Hallo. Ik heb hier een probleem met een peugeot 107 van 2010. Als ik de auto koud start is er geen probleem. Niet stationair, en ook niet tijdens rijden. Maar als ik de auto laat lopen, en de temperatuur komt boven de 55 graden, dan loopt de motor stationair erg slecht. Hij slaat niet af, maar het lijkt alsof hij op 2,5 cilinder loopt. Wanneer ik de ontsteking vervroeging bekijk zie ik dat deze koud netjes rond de 11 graden blijft. Komt de temperatuur boven de 55 graden, dan springt de ontsteking van -6 naar +15, en alles wat er tussenin zit. Alleen stationair. Geef ik een beetje gas, dan loopt de auto weer mooi (vanaf 1750 toeren) en heb ik weer een normale voorontsteking, tot het toerental weer onder de 1750 komt. Zet ik de auto af, en start deze meteen weer, dan loopt de motor meteen weer goed, met 11 graden voorontsteking, totdat ik de toeren weer omhoog breng naar boven de 1750. Als hij dan weer terugloopt naar stationair loopt hij weer slecht. Op dat moment heb ik geen foutcode, en het storingslampje blijft uit. Ga ik een proefrit maken, dan komt P0300, P0301, P0302 tevoorschijn. Ik heb bougies en olie vervangen (5W30). Laat ik de auto afkoelen, dan is alles weer normaal. Weet iemand wat hier aan de hand is.
Gemeten
nokkenas sensor, krukassensor,
Uitgelezen met
delphi
Foutcodes
P0300, P0301, P0302
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen