Betreft storing p1340 overslag cil 4

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
206
Type
206
Uitvoering
1.6-16V XS
Bouwjaar
2003
Brandstof
Benzine
Reacties
38
Bekeken
1502
Gepost: 27-12-2020 10:07
Professional

Sebas1984


Anders/Overig

Lid sinds: 23-12-2020
16 bijdragen

Wij zijn nu al een geruime tijd bezig met een storing in een Peugeot 206.

Met koude start loopt de auto op 3 cilinders voor een paar seconde, soms net lang genoeg om een storing op te slaan (p1340 Overslag cilinder 4), dan moet de auto herstart worden omdat cilinder 4 dan word uitgeschakeld.

Vaak na herstart loop de auto weer goed.

De klacht is niet altijd aanwezig, wat het extra lastig maakt.

Het bobineblok met bougies is vervangen, de injector cilinder 4 is vervangen ondanks de correcte weerstand van 15 Ohm.

De compressie is met koude motor gemeten en zitten alle rond 14 Bar.

De bedrading en stekkers zijn gecontroleerd op zowel beschadiging en weerstand.

Er is geen valse lucht aanwezig, wat is gecontroleerd met een rookmachine.

Ook is de koppaking getest.

Wat ik niet kan verklaren is dat na verloop van tijd de kern van de 4e bougie rood begint te kleuren.

In de meetwaarden zijn verder geen afwijkingen aanwezig, wat doet vermoeden dat het iets mechanisch is? 

Uitgelezen met

Texa Txt, Snap-on

Foutcodes

P1340 overslag cilinder 4

Bijgewerkt door Sebas1984 op 27-12-2020 10:15
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen