Gepost: 22-08-2017 20:27
Matronix
Diagnosetechnicus
HSM Autoservice
Lid sinds: 04-05-2014
3831 bijdragen
Zit een beetje met een vraag.
Heb hier een Peugeot 206 SW waarvan de achterkant nogal 'bonkte'. Was het torsielager/aslager en dus een revisie setje besteld met de lagers en voor de zekerheid een aseinde.
Had dit nog niet eerder gedaan en was dus even stunten en stuntelen m.b.t. vastgerotte a-centrische plaatjes etc. maar uiteindelijk de boel los. Waar ik van anderen hoor dat ze een paar lagers plaatsen en de boel weer in elkaar zetten; is hier natuurlijk de pech dat het aseinde redelijk ingesleten is. Nieuw lager gaat er 'lekker makkelijk' overheen en heeft dan ook ruimte. Daarbij was het lager op het as-uiteinde beschadigd en meende ik dat op de binnenkant van het as-deel niet alleen een afdichting zou zitten maar ook een lager. Daar trof ik dus niks meer van aan (enkel de afdichting, geen naaldlager). Aseinde moet er dus uit.
Maar goed: de vraag welke ik heb. Wat is de beste manier om het asdeel te vervangen (of om te beginnen; los te halen). Ik heb beide kanten van de auto nu los en kan met een stuk massief door de as heen maar met de grootste moker welk tot mijn beschikking staat gaat hij echt niet loskomen. Ik snap dat de brug demonteren en dan persen een oplossing is, maar is er nog een andere manier waar jullie goede ervaring mee hebben? Moet wel veilig en met oog voor de rest van werkplaats dus aanhechten van een oog en dan met bijv. heftruck trekken etc.zijn een no-go.
Het is denk ik voor deze auto niet meer van het grootste belang; gezien de tijd welke dit allemaal gaat kosten (en de brug welke bezet is) gaat de klant (opdrachtgever) nu een revisie achterbrug laten komen,. Maar ik kan er niet zo goed tegen wanneer er een open probleem blijft liggen en voor een volgende keer zou ik toch graag een oplossing hebben.
Gemeten
nvt
Uitgelezen met
nvt
Foutcodes
nvt
Downloads (2)
- p206sw_aseinde.jpg
- p206sw_torsielager.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken