Gepost: 18-03-2020 14:03
Lid sinds: 23-02-2016
39 bijdragen
Geachte mede monteurs,
Ik heb hier een mooie peugeot 206 uit 2007 staan met een KFW motor. Deze heeft als klacht dat de motor weinig vermogen heeft.
Gasklep en pedaal signaal draden naar motor ECU op weerstand gecontroleerd, deze zijn in orde. De pinnen in stekker samen geknepen voor betere verbinding, heeft niet geholpen.
Motor ECU opgestuurd naar AC Tronics, bleek idd een fout in ecu te zitten en is verholpen.
Echter ECU terug gekregen, alles aangesloten en motor loopt niet meer, start wel. Ben erachter gekomen dat tussen intelligente zek. kast en motor ECU een draad zit waar dus een massa op moet komen om de motor te laten aanslaan, zelf een massa gegeven en nu de motor het weer, elke keer als ik start. Echter doet mijn gaspedaal vrij weinig meer. en krijg ik nog steeds de foutcodes, maar ook 1 foutcode extra gekregen.
Boel terug gestuurd naar AC Tronics, maar kunnen niks vinden. Dus ik zit even met mn handen in mn haren en weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Wie weet raad???
Bij voorbaat dank!!
Gemeten
Voedingen en massa motor ECU zijn goed.
Weerstand tussen motor ECU en gasklephuis
Weerstand tussen motor ECU en gaspedaal
Weerstand tussen massa en gasklephuis
Weerstand tussen massa en gaspedaal
Uitgelezen met
Bosch KTS 570
Foutcodes
VOOR AC Tronics; P0221 - gasklep/pedaalsensor - signaal ontbreekt. P0138 - Lambdasonde bank 1 sensor 2 - Hoge spanning.......... NA AC Tronics; P0221 - gasklep/pedaalsensor - signaal ontbreekt P0121 - Gasklep-signaalpotmeter - fout plausibiliteit P1161 - gasklep positie - signaal niet logisch P0138 - Lambdasonde bank 1 sensor 2 - Hoge spanning P1631 - schakelapparaat - foutief p2101 - stand gasklepstelmotor - funktionerings storing
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen