Handleiding distributie HFV-motor

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
206
Type
206
Uitvoering
-
Brandstof
Benzine
Reacties
16
Bekeken
692
Gepost: 11-12-2019 20:31
Professional

jhl

Lid sinds: 11-12-2010
485 bijdragen

Beste collega's, deze auto is binnengekomen met 3 afgebroken "tandjes" op de distributieriem. Nu is het probleem om deze motor "op tijd" te zetten. Ik heb via Autodata alle uitleg, maar om de timing van de krukas juist te zetten klopt de uitleg niet met de pin voor het vliegwiel. Het gat in het motorblok heeft een diameter van 1 à 1,5 cm waardoor je die motor nooit kan juist zetten. Op de kleine krukaspoulie staat wel een merkteken, maar hoe zet ik hem juist alzo? Bij een gewone vervanging teken ik altijd de krukaspoulie af met een stift, maar in dit geval is het niet mogelijk. De nokkenas is geen probleem, die pin past.

Want ik heb zo een bruin vermoeden dat bij dit type motor de timing NIET (!!) op de eerste cilinder gebeurt, of heb ik het verkeerd?

Alle tips welkom want autootje moet vrijdag terug rijden.

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen