Gepost: 09-08-2016 21:17
Autobedrijfzwiers
Bedrijfsleider
Autobedrijf Zwiers
Universeel
Lid sinds: 08-07-2016
7 bijdragen
Peugeot 206 cc 1.6 16V
Het volgende probleem doet zich voor. De klant geeft aan dat de temperatuurmeter in het rooie vliegt. Bij het uitlezen komt foutcode P0118 naar voren. Uit voorzorg de temperatuursensor vervangen, bedrading gecontroleerd van de sensor en van de ECU. Dat ziet er goed uit.
Foutcode gewist en blijft weg.
bij de proefrit met de tester erbij met live data gebeurt het volgende. De waarde op het dashbord loopt vrijwel gelijk met de aanduiding op de tester. Maar de waarden is geen touw aan vast te knopen.Tijdens het rijden zakt de temperatuur terug naar 80 graden om vervolgens zeer snel ver boven de 110 graden gaat staan. De auto aan de kant en voor dat ik de motorkap kan openen en een analoge temperatuurmeter in het expansievat kan plaatsen is de temperatuur op de meters gezakt. Dus binnen luttele seconden. tijdens het rijden is de temperatuuraanduiding ook niet constant maar schommelt behoorlijk.
Geen overdruk in koelsysteem en de koelvloeistof kookt niet en blijft keurig in het expantievat.
Koelventilator slaat aan vlak voor de 100 graden en slaat af bij 91 graden
Met de tester kan ik de twee snelheden van de koelventilator aansturen. Dit werkt. Alleen us het snelheidsverchil moeilijk te bepalen. Ook bij gebruik van de climatronic slaat de ventilator gewoon aan.
Wie heeft er een idee waar ik dat moet zoeken?
Uitgelezen met
Magneti Marelli vision 5
Foutcodes
P0118
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen