Gepost: 27-06-2011 08:55
AutoVreman
Eigenaar
AutoVreman
Universeel
Lid sinds: 26-01-2011
4 bijdragen
We hebben een Peugeot 206 16 16v met een vervelende storing ter reparatie.
Het motormanagmentlampje gaat branden en de tweede en derde cilinder worden uitgeschakeld.
Diverse foutcodes pP1336, p1337, p-1338, p1339, p1340, Ontstekingsfouten , Missfire cilinder 1, 2, 3, 4.
Wij hebben diverse metingen verricht en de Peugeot is ook al bij een dealer onderzocht maar de oplossing in nog niet gevonden.
Even een belangrijk punt om te vermelden de Peugeot loopt ook op L.P.G dit systeem hebben we nu uitgeschakeld om verwarring te voorkomen.
Alle sensoren zijn gecontroleerd en we hebben diverse metingen met de scoop uitgevoerd.
Het valt me op dat de storing zich voordoet bij een laag toerental en dus als je erg rustig rijdt.
Op het moment dat je echt vermogen vraagt en pittig rijdt doet de storing zich niet voor.
Bobine en injectoren hebben we reeds vervangen om er zeker van te zijn dat we dit kunnen uitsluiten.
Na dat de storing zich voordoet kun je het contact uitschakelen en weer inschakelen dan loopt de motor weer op vier cilinders.
Gemeten
GMTO scoop alle sensor signalen en met diverse diagnose apperaten uitgelezen.
Krukassensor klopsensor, injectoren, bobine, zijn goed.
Uitgelezen met
Brain bee, Launch, pp2000
Foutcodes
p1336, p1337, p1338, p1339, p1340.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken