Gepost: 30-10-2014 14:45
Peugie206
technisch specialist in opleiding.
roc tilburg
Anders/Overig
Lid sinds: 30-10-2014
5 bijdragen
Beste,
Al tijden heb ik problemen met mn Peugeot 206 1.6 16v. Het toerental fluctueerd van tussen 640 en 760 stationair en motor loopt niet netjes rond. soms bij wegrijden zakt toerental zover weg dat ik de eerste 5 sec daaropvolgend kan gasgeven wat ik wil maar komt niet boven stationair uit. Nu doe ik zelf de opleiding tot technisch specialist personenwagen (niveau 4 2e leerjaar). En ben ik zelf met mijn 'kennis' al een aantal keren fanatiek aan de slag gegaan.
Allereest 4 bougies vervangen door BOSCH super 4. geen resultaat
Andere bobine op gehad van een soortgelijk blokje om te testen. Geen resultaat.
Ander elektronisch gasklephuis op gehad. Geen resultaat.
Andere map sensor erop gehad. Geen resultaat.
Bij uitlezen blijt dat mn inspuittijd stationair 6.1 ms is. Nu hoort dat ergens tussen de 2.5 en 4 ms te liggen. Vaak blijkt dit een symptoom te zijn van valse lucht. Dus ik mn inlaatspruitstuk in gespoten met remreiniger. En u raad het al, geen reactie. Vervolgens mn brandstofdruk gemeten op de rail. Netjes 3.7 bar zoals voorgeschreven. Vervolgens spruitstuk eraf. Injectors eruit en laten reinigen. Er zat wat opbrengst verschil in. Maar is stukken minder na reinigen en Meteen nieuwe rubber ringen in mn inlaatspruitstuk gezet (lag er toch af en kan nooit geen kwaad). Injectors terug. Geen resultaat... Mn voorste lamda pingelt tussen 90mv en 700mv. En ontstekingshoek word continu bijgeregeld.
Distributie staat op tijd.
Geen fouten in ecu
4-gas test niks opmerkelijks
Auto heeft 154000km gelopen.
Gemeten
Brandstofdruk
Inlaatdruk
Inlaattemp
Koelmiddeltemp.
Ontstekingshoek
Lamdawaarden
Inspuittijd
Motortoerental
Uitgelezen met
bosch KTS
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken