Gepost: 13-06-2016 10:58
Nard1985
Monteur
Coppens automobielbedrijf
Universeel
Lid sinds: 12-06-2016
9 bijdragen
Aanvankelijk constateer ik dat er geen + komt op positie 2 van het brandstofpomp relais (groene draad). Deze komt blijkens het schema van zekering 26, vermoedelijk zit daar een draadbreuk. Ik heb een nieuwe draad getrokken rechtstreeks van zekering 26 om dit probleem op te lossen (dacht ik). Echter op contact schakelt de brandstof pomp niet in. posities 2-8-11-14 hebben + op het dubbele relais.
7 en 10 hebben massa met contact uit. Met contact aan krijgt ook positie 10 een +, dit vind ik vreemd omdat wanneer ik een massa geef op 10 (net zoals de ecu doet = draad 1233 wit) schakelt het relais in, heb ik spanning op positie 1 en 9 en gaat de pomp lopen. De brandstofpomp blijft dan ook lopen zolang ik massa blijven geven. (zou uit moeten schakelen na een paar seconden??)
Nu weet ik dat positie 2 de + krijgt van F26 en deze geschakeld is op 10 in het relais. Maar in mijn beleving zit er een diode of iets dergelijks dat er voor zorgt dat er massa op 10 blijft. Op contact zou in mijn beleving de massa van 10 er voor zorgen dat de pomp een seconde of 3 moet lopen om de rail op druk te zetten, waarna tijdens het starten het signaal van de BDP sensor het over moeten nemen. Nu draait de pomp überhaupt niet wanneer ik de auto op contact zet.
Ook blijf ik de foutmelding krijgen, circuit brandstofpomprelais, wanneer ik de auto uitlees. En ik hoor jullie denken, heb je dat relais al vervangen? Dat relais is inderdaad vervangen, al begin ik langzaam aan de nieuwe te twijfelen!
Weet iemand hoe het dubbele relais dient te schakelen?
Gemeten
Zekeringenkast, ecu, dubbel brandstofpomp relais
Uitgelezen met
Snap-on solus
Foutcodes
81 circuit brandstofpomp relais
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken