Peugeot 206 start wel maar slaat niet aan, Geen spanning op bobine en brandstofpomp

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
206
Type
206
Uitvoering
-
Bouwjaar
2006
Brandstof
Benzine
Reacties
11
Bekeken
3636
Gepost: 17-07-2016 20:39
Professional

Sjansema

Technisch Specialist
Auto de Groot Winschoten
Universeel

Lid sinds: 30-08-2011
48 bijdragen

Bij mij op het werk loop ik momenteel vast met een peugeot 206 1.4 ( 55 kw ? ) die niet aanslaan wil.

Motor start keurig rond, geen foutcodes, startblokkering word keurig vrij gegeven, beide sleutels aanwezig en geprobeerd evenals een zekeringkast in de motorruimte inmiddels al uitgewisseld.

Al meerder vraagstellingen doorgelezen die nagenoeg hetzelfde probleem hebben.

wat heb ik al gecontroleerd:

Startvergrendeling ( transponder word herkend en vrijgegeven.

verbinding vanaf de bsi naar de computer is goed bevonden

kabelboom al volledig gecontroleerd en doorgemeten ivm het zwakke punt bij de kabelgoot thv de distributiekap

Motor ecu gecontroleerd op de spanningen die hij moet hebben evenals de massa's en massapunten.

geen foutcodes aanwezig

Het probeem is dus dat het dubbelrelais niet word aangestuurd in de zekeringkast van de motorruimte. ik krijg wel spanning op f8 maar niet op f2 en f15. gelezen dat pin 13 van de zwarte stekker aan massa gelegd zou moeten worden zodat het dubbelrelais aangestuurd zou moeten worden. op het moment dat ik dit doe gebeurd er niks, en krijg ik alsnog geen spanning op de betreffende zekeringen

Heb al bij meerder vraagstellingen gekeken wat betreft pin nummers maar die komen bij mij niet overeen, waarschijnlijk omdat dit een Valeo systeem bedraag en geen magneti marellii of sagem wat in de meeste gevallen zo is.

Mijn vermoeden is doordat ik het relais zelf probeer aan te sturen ipv dat de motorecu dat doet er geen terug koppeling komt en daardoor hij alsnog niet start?

 

Heb tevens al de motor ecu samen met de bsi en sleutel en contactring opgestuurd gehad naar actronics. Helaas konden ze het niet testen. het binnenwerk was anders dan de meeste gangbare ecu's ( magneti marelli's)

Via de originele kast van peugeot het startvergrendeling systeem laten controleren omdat de ontsteking en brandstoftoevoer werden geblokkeerd, en dit eigenlijk alleen maar door dat systeem tijdens het starten word aangestuurd.

 

De klacht is trouwens spontaan begonnen.. nooit een slag mis gedaan en savonds weg gezet en smorgens dit probleem.

 

iemand tips of ideeen of eventueel een schema? ben nu niet in het bezit van een kenteken of chassisnummer. die zal ik hier morgen nog plaatsen.

 

 

 

 

 

Gemeten

zie bericht

Uitgelezen met

WoW , Jifeline , Dealerkast

Foutcodes

geen

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen