Gepost: 11-08-2010 22:15
Lid sinds: 17-03-2009
14 bijdragen
hallo collega monteurs
ik heb hier een echte uitdaging staan
een peugeot 206 uit 2001 een basis 1.4
maar nu komt het
de wagen is omgebouwd naar een 2.0 16v motor geen gti,motor is van 2003,motorcode weet ik zo niet
de wagen is tijdens rijden spontaan stilgevallen en slaat niet meer aan
heeft nog een keer gelopen bij de dealer en toen niet meer,aangezien de wagen is omgebouwd is de wagen bij de dealer naar buiten geschopt(te moeilijk zeker ???)
klant is nu bij mij gekomen en heb vervolgens al het volgende doorgemeten
uitgelezen,is niet mogelijk communicatie loopt door oud systeem en nieuwe motor met computer volledig door elkaar
uitgemeten met schema`s
de plus is goed
de massa`s zijn goed
de bdp is goed,toerenteller reageert
de nokkensassensor goed,11-14v en response naar computer
map sensor is goed
brandstof druk is goed
inspuitventielen werken
bobine krijgt bij contact 4 seconden spanning,bij starten ook,rare is alleen bij uithalen bougies en in bobine steken en aan massa leggen geen vonk bij starten
kan betekenen dat bobineblok inwendig kapot is(heb hier geen doormeet gegevens van)
wat mij tevens opviel is dat de temperatuursensor koelvloeistof rare aanwijzing geeft,bij verwijdering van sensor loopt hij op,bij aangesloten tot 70 graden,motor is dus gewoon koud
sensor wordt morgen vervangen,maar dit zal het probleem niet zijn
tevens is opgevallen dat bij contact de temperatuurmeter van olie oplicht en oploopt tot scheiding rood/geel en na 10-15 seconden terugvalt naar minimaal en verlichting weer uit gaat
ik hoop dat iemand hier iets mee kan
Uitgelezen met
delphi uitleessysteem
Foutcodes
diverse maar systeem klopt niet
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen