Gepost: 06-08-2017 09:22
Lid sinds: 24-04-2017
3 bijdragen
Probleem: Auto start zowel koud als warm pas na lange tijd draaien van startmotor. Wat is waarschijnlijk de oorzaak en hoe is deze oorzaak te vinden?
Bevindingen: Lucht in brandstofleiding_Peugeot 206 SW 1.4. HDI uit 2003
De auto start direct bij inspuiten van remreiniger. Indien uitgezet wordt en direct weer gestart loopt motor meteen. Indien enkele minuten worden gewacht duurt het vaak weer extreem lang. Bij pompen met handpompje veel lucht in transparante retourleiding te zien. Lage druk brandstof set (Waar handpompje deel van uitmaakt) en brandstof filter zijn vervangen. Dit heeft niet geholpen. Ook indien met handpompje wordt gepompt totdat geen luchtbellen meer te zien en leiding op druk (Bij knijpen in pompje voelt het hard aan) duurt het lang (10 a 15 sec) voordat de motor aanslaat. Al dan niet wegpompen van de lucht totdat leiding op druk maakt geen verschil (Het pas na lange tijd starten bij koude motor is al lang het geval, ook bij warme motor moeilijk starten is nieuw).
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken