Gepost: 12-04-2016 13:19
ultracars
Diagnosetechnicus
M.ats autoservice
Universeel
Lid sinds: 21-03-2014
9 bijdragen
Beste Monteurs,
Ik heb een auto binnen gekregen van een andere garage omdat ze er niet meer uit kwamen.
206 1.4 16V Mot. ET3J4
Ze hadden de koppakking vervangen omdat het beruchte olie kanaaltje lekte bij de distributie zijde.
Alleen nu loopt de motor slecht en blijft de computer permanente storing haperende ontsteking cilinder 1 aangeven.
Uiteraard nieuwe bougies en bobine gemonteerd om mee te beginnen.
Distributie timing gecontroleerd.
Zelfs injectoren verwisseld.
Compressie test uitgevoerd.
Bedrading tussen bobine en computer doorgemeten en de injectoren.
Maar blijft haperende ontsteking cilinder 1 aangeven.
Wat echter ook raar is, bij de krukaspoelie slaat een vonk over.
Als ik een schroevendraaier aan massa houdt en naast de krukaspoelie hou zie je een vonk over springen.
Als ik de motor laat lopen zonder multiriem is er geen vonk bij de krukaspoelie.
Heb de dynamo afgekoppeld om te testen maar dit maakt ook geen verschil.
Maar ook met los gekoppelde multiriem zonder vonk bij de krukaspoelie blijft de motor slecht lopen.
Ik heb alles nagelopen of er niet ergens een draad tussen de cilinder kop is gekomen met monteren.
Zelfs me oud collega van de peugeot elektronica specialist weet geen verklaring.
En meerdere monteurs die vast lopen op deze storing.
Dus ik kom er zelf ook even niet meer uit.
Iemand zoiets meegemaakt?
Uitgelezen met
Orginele Peugeot PP2000
Foutcodes
P0351 Permanente storing haperende ontsteking cilinder 1
Bijgewerkt door ultracars op 12-04-2016 14:39
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken