THP MOTOR houdt in bij deellast

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
207
Type
207
Uitvoering
-
Bouwjaar
2010/3
Brandstof
Benzine
Reacties
37
Bekeken
6854
Gepost: 12-02-2013 21:48
Professional

peugeottechnieker

Diagnose monteur
Merkspecialist

Lid sinds: 21-11-2007
430 bijdragen

Deze auto houdt in bij deellast tussen de 1400 en 2400 toeren.  Bij konstante snelheid rijden(vooral op cruisecontrol) voel je het het meest bij 55 km/h in de 4e versnelling.  Lijkt op een te arm mengsel .

Auto kwam eerst een paar weken geleden binnen met de bekende P2191.  Dus distributie op tijd gezet, en nieuwe software geladen voor de de motor ecu. Bij de proerit viel mij het inhouden al op,klant gaf aan dit niet eerder opgevallen was. Nu kleppen gecontroleerd, inlaatkleppen waren zwaar vervuild,cil.kop er er af gehaden alles is weer schoon. Maar probleem nog steeds in de zelfde mate aanwezig.  Parameters van temperatuur, ontsteking, brandstofdruk en turbodruk laten  geen abnormale waarden zien. Telecodering is ok.  Bij vollast en acceleratie zijn de prestaties zoals die moeten zijn., turbodruk en brandstofdruk worden goed opgebouwd en volgen de ingestelde waardes.   Initialisatie is gedaan en alles is volgens de parameters ingeleerd wat ingeleerd moet zijn.  Ik zie hier vast en zeker nog iets over het hoofd.........

 

PT nieker

Gemeten

Lambda voor de kat pendelt tussen de 0,1 en 0,9 volt. (deelllast)

Uitgelezen met

diag box

Foutcodes

geen

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen