1.2 VTI mist vermogen

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
208
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2014
Brandstof
Benzine
Reacties
16
Bekeken
1661
Gepost: 28-02-2022 09:54
Topmonteur

marc1123

Autotechnicus
A&M AutoTech
Universeel

Lid sinds: 26-03-2012
723 bijdragen

Wij hebben hier een 208 1.2 VTI met over het algemeen wat minder vermogen. motor slaat goed aan en loopt altijd op alle 3 cilinders.

Als je koud weg rijd dan rijd hij eerst 20 seconden heel goed, daarna smoort hij in de opwarm fase rond de 2000 TPM, zelfs met af en toe een backfire in de inlaat. en als hij helemaal opgewarmd is kan je er wel goed mee rijden, alleen merk je wel dat je vermogen mist.

Wat al gedaan is:

Via Pass-Thru nieuwe software er op gezet, maakt geen verschil.

De LTFT is +9.5 en de STFT is tussen de +3 en +9

Bougies zijn donkerbruin/beetje zwart van kleur

Lamdasonde gewisselt met die van na de kat (Zelfde bestelnummer origineel)

Kat losgehad en dan rijden (geen verschil)

Multiriem losgehad en dan rijden (geen verschil)

Brandstofdruk is altijd 3.6 bar

Compressie gemeten 1 9.5 bar, 2 10.5 bar, 3 9.5 bar

Map sensor vernieuwd door nieuw origineel, i.v.m. een TSB

Distributieriem timing met gereedschap nagekeken. staat goed, riem ziet er ook goed uit.

3 nieuwe originele bobines met nieuwe NGK bougies

Ander kleppendeksel i.v.m. twijfel over carterontluchting, maar deze kan je ook afdoppen, maakt ook geen verschil.

Geen vervuiling in de olie, zeefjes van nokkenasverstellers zijn ook mooi schoon, onder het kleppendeksel ziet alles er ook als nieuw uit.

Toen de auto binnen kwam had hij de volgende codes er in staan:

P2300 nr 1 cilinder ignition coil power suply open circuit

P2303 nr 2 cilinder ignition coil power suply open circuit

P2306 nr 3 cilinder ignition coil power suply open circuit

Deze komen tot nu toe niet terug, maar er is ook iemand anders bezig geweest en die heeft misschien de stekkers er af gehad met contact aan.

Heeft iemand van jullie al eens zoiets meegemaakt? ook kan ik nergens gegevens vinden over hoeveel compressie deze moet hebben.

 

 

 

Uitgelezen met

Bosch, Launch, Diagbox

Foutcodes

P2300 nr 1 cilinder ignition coil power suply open circuit P2303 nr 2 cilinder ignition coil power suply open circuit P2306 nr 3 cilinder ignition coil power suply open circuit

Bijgewerkt door marc1123 op 28-02-2022 10:07
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.