Diesel additief / ureum storing

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
3008
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2017
Brandstof
Diesel
Reacties
15
Bekeken
2820
Gepost: 19-12-2021 22:54
Professional

WdeB

Autotechnicus
Merkspecialist

Lid sinds: 11-03-2016
20 bijdragen

Auto binnengekregen met foutcodes P1434,P1435, B2EB0. Begonnen met bijvullen ureum (was 4% over in datalijst)echter in tank was nog 0,5 liter over, reset vulling in motor ecu uitgevoerd. Reset vulling in additief ecu niet mogelijk (met snapon). Actuator test additief pompje loopt wel maar pomp werkt niet. Voeding, massa, Lin-bus belast gemeten=okay. Pompje uit reservoir gedemonteerd, motortje getest>werkt niet. Nieuw origineel tankje met pomp gemonteerd en bij Peugeot dealer laten configureren/inleren. Foutcodes zijn allemaal weg echter additief pompje blijft maar door pompen, na proefrit stond vulling tankje nog op 70%. Volgens service bulletin inspuiter dieseltank gecontroleerd, deze opent bij 100mbar echter houdt geen druk vast. Besloten nieuwe diesel tank te monteren, deze ook openingsdruk gecontroleerd: opent bij 400mbar en houdt druk langer vast voordat deze terug op 0 bar staat. Echter geen verschil, additief pomp blijft maar door pompen. Na ongeveer 1 uur P1434 en P1435 weer terug. Met originele Citroen diagbox van collega nogmaals additief resets in motor ecu uitgevoerd, ook hier is er geen reset en koppelfunctie in additief ecu mogelijk! Wanneer we b.v. een C4 picasso pakken zijn deze fucties wel aanwezig maar worden niet uitgevoerd. Configuratie in BSI zijn 2 Lin versies mogelijk voor pompaansturing, deze hebben we laten staan zoals het was Na tijdje verscheen B1003 in additief ecu. Foutcodes zijn niet meer te resetten. Als ik oude tankje met kapot motortje terug aansluit gaat B1003 er wel uit. Zie bijlage datalijst oude en nieuwe reservoir. Waarschijnlijk gaat er toch iets mis in de configuratie / adaptie: initialisatie status geeft nog steeds 'ongeldige waarde' na bezoek Peugeot dealer. Wie heeft tips?

Gemeten

3 polige stekker op reservoir gemeten, openingsdruk inspuiter dieseltank gemeten, software stand motor gecontroleerd.

Uitgelezen met

snapon 21.4 + diagbox

Foutcodes

P1434, P1435, B2EB0, U0118, U1218.

Downloads (2)

  • 20211219_222645[1].jpg
  • 20211219_222724[1].jpg


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen