Gepost: 08-11-2018 16:55
Melissen71
Diagnosetechnicus
MAS
Anders/Overig
Lid sinds: 17-02-2017
217 bijdragen
Geachte collega's
Een klant van mij heeft het volgende probleem. Bij zijn Peugeot 3008 EP6DT gaat tijdens het rijden de temperatuurmeter van 70 naar 90 en weer terug. Dit doet hij continue tijdens het rijden. Ook de verwarming wordt dan warmer of kouder. Tijdens het rijden met uitleesapparatuur zie je ook de waarde in de ECU op dezelfde manier veranderen.
Thermostaathuis vervangen en systeem goed ontlucht, opnieuw rijden met de auto en hetzelfde probleem. Er zat een modificatiekabel bij, maar de auto had al 2 losse stekkers .(zodat de kabel niet gebruikt hoefde te worden, zoals de eerste types)
Nu komt de klant bij mij. Nogmaals het systeem ontlucht, zowel op thermostaathuis als bij de kachelslang bij schutbord. Ook met vacuumvulapparaat op expansietank vacuum getrokken en dit geeft geen verbetering of luchtbellen uit het systeem.
Klant had niet het bekende probleem dat de temperatuur direct in het rood ging en het STOP-lampje ging branden. Hiervoor heb ik al meerdere thermostaathuizen vervangen. En daarna nooit dit soort problemen gehad of gezien.
Wie komt dit verschijnsel bekend voor of nog beter, wie heeft de oplossing?
Gemeten
Temperatuur in ECU en dashboard
Thermostaathuis is reeds vervangen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken