Gepost: 31-10-2008 15:47
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo,
Ik heb een Peugeot die slecht liep etc 210 000 op gas gelopen, compressie test wees uit dat cillinder 4 zeer slecht was.
Hieropvolgend heb ik een lek test gedaan met als resultaat
-cilinder 4 70% na de inlaatbuis eraf gehaalt te hebben bleek hij dus vol daaruit te blazen wat op lekkage van inlaatkleppen duidt.
-cilinder 3 3%,
-cilinder 2 32% die lekkage op de uitlaatkleppen had door te luisteren en voelen bij de uitlaat
-cilinder 1 3%.
Hierna heb ik met een endoscoop in de motor gekeken, daar was duidelijk te zien dat de kleppen er slecht aan toe waren, en heel diep in de zittingen lagen.
Hierop heb ik besloten de kop eraf te halen, te laten reviseren en gemonteerd met de benodigde nieuwe materialen.
Omdat dit blok hydraulische stoters heeft startte hij pas na een tijdje proberen aangezien ze vol olie moeten . Hup koelvloeistof etc erin en ontlucht. (hij start op benzine, en schakeld pas over als ik dat wil op gas)
Ondertussen liep hij steeds beter, alleen nog steeds op 3 cilinders, en na 10 minuten draaien @ 2000 RPM nog steeds...
Toen maar eens gekeken of er wel een vonk was op cilinder 4, en dat was zo. Ook de injector stekker nog eens ge de en monteerd.
Dus na deze handelingen loopt hij nog steeds op 3 cilinders... Ik weet niet hoe verder nu...
Wie kan me helpen? Mijn dank is groot.
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen