Gepost: 24-06-2012 22:31
Lid sinds: 26-04-2012
26 bijdragen
Hallo,
Ik heb een Peugeot 307 1.4 16V van 2007 op LPG staan die 1500 Rpm stationair loopt.
Nadat bij deze auto van de week de distributieriem geknapt was en de cilinderkop gereviseerd, en de motor weer in elkaar gezet is, loopt hij stationair 1500 Rpm.
Uitlezen geeft de volgende storing : P0010 Camshaft actuator (A) open.
Voor deze reparatie liep de auto volgens de klant normaal 850 Rpm.
Wat ik heb gedaan:
Cilinderkop revisie (8 nieuwe kleppen & LPG zittingen).
Distributie riem timing dubbel gecontroleerd. (op advies dealer), staat 100% goed d.m.v. paspennen.
Bedrading Nokkenasversteller gecontroleerd
Nokkenasversteller gereinigd.
Temp. sensor gecontroleerd, en omgewisseld.
Map sensor gecontroleerd (Met uitlezer).
Alle bedrading en stekkers nagelopen (niets vergeten)
Na resetten van de storingsgeheugen is de storing P0010 weg, maar na het starten komt hij in het pendelend geheugen terug (MIL-Lampje blijft uit).
Auto loopt en trekt verder goed op, loopt op 1500 Rpm eerst even onrustig.
Nokkenasverstller ingeleerd (4000 Rpm en terug zakken naar 1500 Rpm, elders op forum)
Mijn vraag is dan ook:
Zijn er nog meer oorzaken waardoor de auto 1500 Rpm stationair draait, of zal de nokkenasversteller de auto in een soort "noodloop" zetten?
Kan de nokkenasversteller stuk gaan door een gesprongen riem?
Gezien het een en ander nogal een dure reparatie is geworden, wilde ik eigenlijn niet "gokken" door dom weg een nieuwe nokkenasversteller te bestellen gezien deze ook ruim 100 euri kost.
Gemeten
Bedrading en stekker nagelopen.
Distributie timing dubbel gechekt.
Nokkenasversteller gereinigd en ingeleerd
Storingen gereset
Uitgelezen met
Wurth Wow
Foutcodes
P0010
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen