Gepost: 08-12-2013 00:01
BjornSP
SchadeNet Winkel
Autoschade technicus
Schadeherstel
Lid sinds: 21-05-2010
117 bijdragen
Ik heb hier een 307 cc die na een ongeluk niet meer wil aanslaan.
De auto heeft rechts tegen de vangrail geschaafd en links voor en achter beschadigd. Geen airbags afgegaan en verder geen vitale delen kapot. Enkel de steun van het ABS links voor is krom gedrukt en van een massa kabel in het links voor binnenscherm is de buiten mantel beschadigd, het koperdraad zelf is niet kapot.
Via Peugeot op ons uitlees apparaat kan ik enkel de motor uitlezen en deze geeft de volgende codes:
P0571 - Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction
P1622 - Immo ID does not match
P0500 - Vehicle speed sensor signal – Permanent fault
U1118 - Lost communication with the BSI
U0121 – Lost communication with the ABS
U1000 – ABS/ESP ecu defect
Deze fout codes zijn niet te wissen.
Via Citroen kon ik in het ABS komen en daar zaten de volgende fout codes in:
U1308 - Non Coherent Data from the Engine Management ECU
U1003 - Excess voltage. Not characterised
Deze fout codes kon ik wissen.
Met de BSI kon ik op geen enkele manier verbinding krijgen om hem uit te lezen. Ook de Airbag moduul is niet uit te lezen.
Alle zekeringen gecontroleerd, ook de grote achter de ECU linksvoor in de zekeringkast onder de motorkap.
Harde reset geprobeerd. Nog steeds niet aanslaan.
Na op het internet wat schematisch tekeningen, over hoe de componenten met elkaar verbonden zijn, bekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat het aan de verbinding tussen de Motor ECU en de BSI moet liggen.
1 – Diagnose stekker gaat rechtstreeks naar de Motor ECU – kan ik uitlezen, dus de verbinding is goed
2 – ABS wordt uitgelezen via de Motor ECU – Kan ik ook uit lezen, dus de verbinding is goed
3 – BSI uitlezen gaat via de Motor ECU – Kan ik niet uitlezen, dus geen verbinding
4 – Airbag uitlezen gaat via de BSI – Kan ik niet uitlezen
5 – Centrale deur vergrendeling werkt – De deur sloten krijgen met signaal vanuit de BSI
6 – Tellerklok werkt – benzine meter geeft hoeveelheid aan en de storings lampen van het ABS en Airbag branden. Dit alles loopt via de BSI.
Door 5 en 6 ga ik er eigenlijk van uit de de Bsi zelf niet defect is en er dus een onderbreking zit in de canbus draad tussen de BSI en de Motor ECU.
Als ik idd een onderbreking heb richting de BSI dan zijn de P0571 en de P1622 in de Motor ECU verklaarbaar, deze lopen via de BSI.
Na een lang verhaal nu mijn vragen:
Ik ben op zoek naar een elektrisch schema van de bedrading tussen de Motor ECU en de BSI met kleur en stekker bezetting svp.
Heeft de 307 cc een crash sensor? De dealer zij van niet en ik heb er ook geen kunnen vinden.
Ik heb ook op het internet gelezen dat als je de BSI wil reseten je de Shunt zekering 10 tot 15 minuten moet verwijderen, klopt dit?
Uitgelezen met
OTC D730
Foutcodes
P0571 P1622 P0500 U1118 U0121 U1000 U1308 U1003
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken