Gepost: 25-06-2012 19:08
Lid sinds: 29-01-2011
2087 bijdragen
Heren
Ik heb hier een 307SW staan met de volgende klacht.
Na het starten bij een koude motor loopt deze op 3 cilinders, bij het optrekken, als de motor op bedrijfstemperatuuur is, dan loopt de motor op 4 cilinders
Ik heb met de scoop de aansturing van de injectoren en de bobine gemeten, deze zijn in orde,
volgens INFO FLASH B1AW1UQ0 de inlaat gecontroleerd, deze is niet versmeerd.
Hier op heb ik de hydraulische klepstoters gecontroleerd, met een houten wig proberen in te drukken, een aantal hadden 1mm spelling. hier op alle 16 vervangen voor de gemodificeerde klepstoters. Distrubutie heb ik geblokkeerd met speciaal gereedschap. Ook heb ik een injectie systeem reiniger toegevoegt .
Ook is de motor geflusht met forthe, en daarna met 5/30 afgevult en een top end treadment.
het is nu een stuk beter, maar zodra de motor koud is, is het toch niet helemaal fijn, je voelt gewoon dat de motor dan op 3 cilinders loopt.
Compressie gemeten,
Cil 1 10.8
Cil 2 10.3
Cil 3 11
Cil 4 10.6
Cilinder lek test uitgevoerd
Cil 1 5%
Cil 2 6%
Cil3 4.5%
Cil4 7%
4 Gas meteting stat.
Co 0.1
Co2 14.6
Hc 200
O2 0.1
Lambda 0.98
op toeren
Co 0
Co2 14.7
Hc 10
O2 5
Lambda 1
KVs sensor uitgemeten
koud 2500 Ohm
warm 250 Ohm
bedrading van kvs, bobine en injectoren belast met 21W lamp en V4 meting, deze zijn in orde
Adaptie waardes zijn gerest.
Gemeten
aansturing injectoren aansturing bobine D-riem timing mbv speciaal gereedschap
Uitgelezen met
PPS
Foutcodes
-
Bijgewerkt door monteurtje op 25-06-2012 19:19
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen