Gepost: 06-07-2009 19:17
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo,
Ik heb een 307 HDI staan en die loopt op noodloop,dus 3000om/min maximaal en hij geeft als storing ELEKTROKLEP TURBO MAAKT KORTSLUITING MET MASSA OF IS ONDERBROKEN.Klant gaf al aan dat die laatste tijd minder snel optrok en eerste vermoeden was de roetfilter maar deze is in orde.Uitgelezen met de DIAG en bovenstaande storing is permanent aanwezig.Voor het gemakkelijke toch ff de Elektroklep gewisseld maar dat blijkt het niet te zijn.De elektroklep wordt massa geschakeld via de motor ECM,als ik spanning meet via de stekker heb ik maar 5,6Volt en als ik massa pak via de accu heb ik netjes 12Volt dus de ECM schakelt de Elektroklep niet vrij.
Nu hoorde ik dat de Drukverschil klep van de roetfilter ook wel eens problems veroorzaakt,ik heb deze via meting gegevens gecontroleerd en kom stationair op +- 29Mbar en bij Volgas (3000omw/min) op +- 70 Mbar.Ik weet echter niet wat deze waardes moeten zijn bij een goedlopende motor,iemand een idee?
Mvgr
Patrick de Vries
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen