Gepost: 24-08-2018 09:32
nielsss89
Diagnosetechnicus
piet has
Universeel
Lid sinds: 30-07-2013
136 bijdragen
goedemorgen,
klant kwam 3 weken geleden met de klacht dat het check lampje brandde, foutcode p0410 stond er toen in, luchtpomp toen gecontroleerd op werking maar deze stond vast.
luchtpomp toen vervangen, zekering vervangen (deze was doorgebrand) en slang tussen de luchtpomp en het membraam vervangen deze was gescheurd.
goed, je zou denken lekker bezig deze zien we nooit meer terug.
1 week later komt de klant weer met dezelfde foutcode.
na de slang zit op een membraam, deze heb ik losgehaald en hier zaten allemaal plastic schoepjes in van de pomp.
alles goed schoongemaakt en zover mogelijk doorgeblazen, pomp even aangestuurd om te kijken of de lucht ook door het membraam ging. met lopende motor nog even de pomp aangestuurd en gekeken of de eerste lambda hier op reageerde maar die gaat bij het aansturen van de pomp naar 0 V. lijkt allemaal goed klant mag het weer proberen met goede hoop.
helaas, klant belde en hij zet hem volgende week 2 weken neer. heeft iemand tips, ervaring waar ik op moet letten??door welke sensoren wordt de de werking van de pomp gecontroleerd?
pomp krijg ik met actuator diagnose niet aangestuurd,
hiervoor heb ik de bcm al omgewisseld met een andere auto maar dat werkt ook niet, of het ligt aan mijn scan apparatuur, of er gaat al iets mis met de aansturing.
ik heb de auto volgende week dus ook in koude toestand, ik zal dan horen of hij wel blaast als ik hem start en wat dan de temp waardes zijn,,,
temp. sensoren gaven goede waardes aan,(warme motor)
dankjewel voor het meedenken.
Uitgelezen met
actia
Foutcodes
p0410
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken