Gepost: 07-04-2012 22:08
Lid sinds: 13-06-2010
2171 bijdragen
Mijne heren.
We krijgen woensdag 11 april een Peugeot 307, 1600 HDI van 2006. Deze auto heeft op het display in de auto de melding "gevaar voor roetfilter", of iets van deze strekking. Nu hebben we eerder al een keer gekeken en toen kregen we twee foutcode's. De eerste was dat de tankdop niet aanwezig was en de andere was P1445. De eerste melding, waarvan ik niet meer de P code weet, was snel opgelost met een nieuw schakelaartje bij de tankdop. De melding P1445 blijft hardnekkig aanwezig. Deze melding staat voor "hoeveelheid additief in reservoir te groot". Nu heb ik alle topics gelezen van de roetfilters en gezien dat er veel mensen zijn die hier veel van af weten. Zijn er misschien ook mensen die waardevolle informatie vooraf hebben bij het beginnen aan deze storing. Ik heb al van alles gevonden, maar geen concrete gegevens. Ik denkt hierbij aan een gedetailleerd schema ven het systeem, gebruikelijke drukverschillen, temperaturen van de uitlaat, zit in het tankje een vlottertje met bv een potmetertje en hoe gaat het "resetten van de tellers". Is er iemand is die mij kan zeggen waar ik dit kan vinden, of misschien zelf heeft en dit openbaar wil maken. Ik zou er woensdag gericht mee aan de slag kunnen en ik weet zeker dat je er ook een hoop andere mensen een plezier mee doet.
Ik ben erg benieuwd.
Veel groeten
Harrie
Gemeten
Een drukverschil van nul mBAR stationair en 15 mBAR bij 2000 omw/min.(dit lijkt me erg weinig)
Een vervuiling van 17%.
Hoeveelheid vloeistof in de tank van 3 liter.
Uitgelezen met
Peugeot Planet 2000 en met TEXA.
Foutcodes
P1445
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken