Peugeot 307 blijft foutmelding geven, stop brand en ventilator slaat gelijk aan

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
307
Type
307
Uitvoering
-
Bouwjaar
2002/7
Brandstof
Benzine
Reacties
21
Bekeken
1314
Gepost: 02-06-2017 18:38
Professional

Casss

Autotechnicus
Mercedes-benz Rüttchen
Anders/Overig

Lid sinds: 02-06-2017
31 bijdragen

Beste autokenners,

Ik zit met een lastig probleem, waar zelfs de peugeot niet aan uitkomt..

Ik heb het forum doorgelezen en er was een bijna hetzelfde probleem bij een 206, maar helaas hebben die antwoorden niet geholepen

Ik kocht mijn 307 zonder problemen. echter 2 dagen na aankoop (2e hands) begonnen alle toeters en bellen te rinkelen dat ik most stoppen. Vlak hierna net voor ik stilstond had ik geen vermogen meer. Nu dus de koppakking, en gelijk distrubitie gedaan. Helaas was het nog niet verholpen, dus maar alle sensors vervangen. Hierna heeft hij het goed gedaan. Maar sinds kort is hij weer terug bij af.

Als ik de motor start (koud of warm) slaat de ventilator na 3 seconden draaien aan en springt de meter op rood met de melding (Koelvloeistoftemp te hoog) ook blijft stop branden maar hij koelt wel goed. Vlak nadat hij voor de eerste keer gerepareerd was heeft hij het goed gedaan, alleen sloeg eerst de wijzer uit en zakte daarna terug. dit ging steeds langzamer tot de meter uitsloeg en niet meer terug naar de juiste temperatuur ging ging.

Na uitgelezen te hebben staat er : P0118  Koelvloeistof, temperatuurmeter, circuit.

Alle sensors zijn net vervangen (de 2 dradige op het thermohuis en de 1 dradige onder het thermostaathuis)  Kan het zijn dat de sensor op het thermostaat huis dan weer kapt is? en heeft hij nog speciale waarde? want krijg een vermoeden dat de vorige eigenaar ook maar het een en ander heeft gedaan...

 

Sorry van het lange verhaal maar kon het niet korter samenvatten. Hoop dat een van jullie weet wat de melding precies is en wat ik moet vervangen, want ik ben ten einde raad en de peugeot monteur ook..

 

Bedankt!

Gemeten

*Massa's links en rechts gemeten *Zekeringen gemeten *Relais gemeten (intrieur,motorkap en koelfan) *Nieuwe distrubitie *Nieuwe fan en relais *Nieuwe sensor op het themostaathuis en onder het thermostaathuis *Druk in het koelsysteem gemeten *Waterpomp bekeken en goed gekeurd

Foutcodes

P0118

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken