Gepost: 31-07-2020 11:06
JarickB
Autotechnicus
Autosnelservice Heerenveen
Anders/Overig
Lid sinds: 21-10-2018
5 bijdragen
Hallo allemaal!
Er is bij ons een Peugeot 307 2.0 16v uit 2004 (geimporteerd in 2009, vandaar een afwijkend bouwjaar) binnengekomen met een probleem in de remmen. Dit hebben we opgelost en tijdens de proefrit begon de auto na 1,5 km in te houden en op 3 cilinders te lopen.
Als eerste ingeving hebben eerst de uitleesapperatuur aangesloten en uitgelezen. hier kwam P0351 Bobine Coil A tevoorschijn. Hierop hebben we de bougies en de bobine vervangen. Maar helaas mocht dit niets uitmaken. vervolgens zijn we het gaan zoeken in de injectoren. ook deze hebben wij als goed bevonden. Ook de BSM hebben we vervangen.
Als laatste hebben wij de timing gecontroleerd. bij visuele inspectie viel op dat de spanrol niet op de juiste spanning stond. Nu zat de auto bijna aan zijn interval voor de distributie dus deze hebben wij vervangen en de motor op tijd gezet met de juiste blokeerpennen.
Naar onze beleving loopt de motor wel beter, maar van vermogen of snel op toeren komen valt nog niet te spreken.
Ook staat de katalysator er na zo'n 10/15 minuten stationair draaien roodgloeiend onder. Maar alleen het gedeelte aan de achterkant van de kat begint te gloeien.
Tijdens het uitlezen kwamen we aan het begin op de code P0351 Bobine Coil A open cicuit, maar na het vervangen van de distributieriem is deze niet weer terug gekomen vreemd genoeg.
Gemeten
Stuurspanningen naar bobine, 12v
Scopebeeld alle 4 de injectoren ziet er goed uit.
Timing staat 100% goed.
Uitgelezen met
Delphi, Snap-On Modis Edge
Foutcodes
P0351
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken