Spanning 5V gedeelte zakt.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
307
Type
307
Uitvoering
-
Bouwjaar
2003/5
Brandstof
Diesel
Reacties
4
Bekeken
2590
Gepost: 02-02-2015 12:24
Professional

vakgarage1


Universeel

Lid sinds: 17-09-2012
2 bijdragen

Het betreft een 2.0 HDI 79 KW DW10 ated RHS. De auto gaat regelmatig in noodloop, ESP-lampje gaat 10 sec. later aan. De volgende codes komen er dan in:
P1614 Stuurapp. sensorspanning 1/2 signaal te laag
P0235 Ladedruksensor ingangssignaal fout
P0190 Raildruksensor "
P0121 gaspedaal positiesensor 1 "
P0221 gaspedaal positiesensor 2 "
P0530 aircodruksensor "
ABS D208 CANbericht motorstuurapp. foutief
airco 22 koudemiddeldruksignaal niet logisch
21 olietemperatuursignaal niet logisch
De airco foutcodes staan er niet iedere keer bij. De foutcode met het olietemperatuursignaal blijft er altijd in staan, was ook al eerder het geval. Het oliepeil op het dashboard werkt ook niet goed, dat maakt de klant niets uit. Er staat hier op het forum nog een auto met een zelfde soort probleem. Die had slecht massacontact door corrosie. Er staat geen locatie bij.
 

Gemeten

Alle massapunten gecontroleerd, allemaal mooi schoon, voor de zekerheid toch allemaal maar losgenomen en opgeschuurd. Bedrading tussen ECU en gaspedaal gecontroleerd, waren de voeding en massa draad gedeeltelijk vervangen, netjes gesoldeerd, geen extra weerstand. Voor de zekerheid ook nog een ander gaspedaal geprobeerd, geen resultaat. Stekker ECU wel lichtelijk beschadigd door meetpen, op de plek van de massadraad gaspedaal. Stekkers op ABS en stuurbekrachtingspomp gecontroleerd, zaten netjes in het vet. De kabelbomen waar ik bij kon gecontroleerd. Daarna de multimeter op de voeding en massa van het gaspedaal gezet, en gaan rijden, Eerst is de spanning 4,55 Volt, na 10 min langzaam gezakt naar 4,25 Volt, weer 10 min later onder de 4 V, Na 3 kwartier was het 3,33 V. Nog niet in noodloop geweest en geen foutcodes. De spanning daalt heel geleidelijk en stijgt niet meer. Bij het uitzetten van de motor gaf de multimeter na 10 sec. -0,70V aan. Na 2 min motor weer aangezet: 3,36V, Na een paar uur weer 4,50 V. Ga nu eerst sensoren los trekken, kijken of de spanning weer omhoog gaat. Wat kan ik nog meer controleren?

Uitgelezen met

Bosch KTS 570

Foutcodes

P1614, P0235, P0190, P0121, P0221, P0530, D208, 22, 21.

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen