Gepost: 22-12-2016 22:11
Matronix
Diagnosetechnicus
HSM Autoservice
Lid sinds: 04-05-2014
3825 bijdragen
Een klant van mij bouwt regelmatig motoren in in oudere auto's. Dat gaat meestal goed, soms duiken er problemen op en soms worden er dingen gedaan waar ik ook even niet van weet hoe ik ze weer aan elkaar moet synchroniseren / passen / meten.
Deze keer een Peugeot 307 waar een HSB motor uit is gehaald en een RHY versie in is geplaatst.
Na ombouw wil de motor (allicht) niet lopen. volstrekt andere ECU aansturing waarschijnlijk. De aansturing van de opvoerpomp ging niet goed en had rijtje foutmeldingen welke er op leken te duiden dat de inkomende en uitgaande signalen niet overeen kwamen met de aansturing van andere ecu. De ECU uit de donor auto gehaald, evenals de BSI en de leeskring. Transponder uit sleutel van donor auto geplaatst in sleutel van oude contactslot (nu met dus nieuwe leeskring).
Werkte niet dus ik ben weer langsgegaan en heb geconstateerd dat de ECU gelocked blijft (ook niet uit te lezen verder, alleen foutcodes, geen live data beschikbaar). Status is dat hij wacht op een signaal van BSI. Deze zal dat signaal niet gaan versturen want in de COM2000 unit is onder high frequency data te zien dat er wel een sleutel in is gebracht, maar dat de "reception of high frequency control message'' op 'in progress' blijft staan en vervolgens niet werkt en opnieuw probeert.
Iemand enig idee hoe dit verder werkt? Wat voor signaal hoor ik op de leeskring door te krijgen, want ik kon zo snel helemaal niks meten (nul meting), moest wel wat snel allemaal dus misschien mijn fout. Maar moet de sleutel opnieuw worden ingeleerd of is het probleem groter dan dat.
De ECU heeft wel in de gaten dat de motor en het voertuig niet bij elkaar horen (via chassis info denk ik). Is daar ook een probleem mee te verwachten en moeten er nog meer dingen gematched/omgezet worden nu de ECU/BSI/transponder/leeskring/motor al zijn overgezet?
Er is 1 foutcode mbt opvoerpomp (intermittent maar niet te wissen). Toch pompt deze wel (moet nog druk meten). Probleem met vrijgave ECU lijkt me echter belangrijker eerst.
Uitgelezen met
Autel Maxisys en Hella Gut.
Foutcodes
P0204 pomp intermittent
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen