Gepost: 16-01-2015 11:04
Koster
Directeur / eigenaar
Autobedrijf Ceulen & Ko*
Merkspecialist
Lid sinds: 13-06-2013
69 bijdragen
Beste leden,
Vraag. Ik heb hier nu een Peugeot 307 1.6 HDIF (9HZ) staan met de de volgende melding/klacht op het dashboard
Orange driehoek brand gelijk na starten met op display de melding 'Risico verstopping roetfilter"
Verder geen verandering in vermogen of iets dergelijks, rijd zoals hij hoort te rijden.
Storingen (uitgelezen met diagbox):
- BSI: Zekeringskast motorruimte, computer in CAN-netwerk reageerd niet
- BSM: BSI reageerd niet op CAN-netwerk
Storingen (uitgelezen met Snapon):
- Fout motorzekeringhouder ECU comuniceert niet op CAN-netwerk
Volgende gecontroleerd:
- Staat van het roetfilter, 60% vervuilt (druksensor gecontroleerd, goed bevonden).
- Tankdop sensor gecontroleerd, signaal komt goed aan bij BSI
- Tellers addiatief niveau goed
- Geforseerde generatie kon worden uitgevoerd, druk opbouw minimaal
- CAN-netwerk, lijkt normaal te communiceren, afsluit weerstanden zijn goed. 122ohm open en 59ohm gesloten circuit
- Voeding en massa's ECU, BSI en BSM goed
- Bedrading ECU, BSI en BSM -> BSI en BSM -> ECU goed
- EGR en luchtomloopkleppen signalen en aansturing goed
Bijwijze van test heb ik de druksensor roetfilter en BSM gewisseld met andere auto. Geen verbetering.
Heeft iemand van jullie een idee hoe verder te handelen bij deze storing?
Uitgelezen met
Diagbox, snapon
Foutcodes
F000
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen