Gepost: 07-06-2016 22:28
Martijn83
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 27-05-2008
981 bijdragen
Heb hier een Peugeot 308 staan uit 2014 met een motorlamje aan en het urea lampje brandde ook.
Motor management systeem: EDC 17C60
Kreeg ook de melding dat de ad blue tank bijna leeg was ( nog max 1100 km)
Na uitlezen de volgende storingscodes : 7x U3FFF brandstof hogedruksysteem foutief
1x P20F6 nox-systeem lekkage vastgesteld.
1x P20E8 adblue druk , te lage druk
In het eobd gedeelte stonden 2 fouten: 2x P20E8 adblue druk te laag.
Dus mijn eerste idee was bijvullen vh ad blue systeem, dit gedaan. ging ruim 7 liter bij.
Ook voor de zekerheid eolys tankje opnieuw afgevuld en alles gereset.
Maar na een proefrit ging het lampje weer aan met de foutcodes: P20E8 en U3FFF
Einde van de dag was dit dus weinig kunnen vinden mbt de foutcodes of een schema.
Mijn verdenking gaat uit naar de ad blue pomp/druksensor maar geen goed schema om te meten.
Heb wel met een actuator test de pomp aangestuurd en gemeten dat er dan 5,5A gaat lopen dit lijkt me in orde.
Zie geen lekkages aan adblue systeem of leidingen en uitlaat is in orde.
Wie heeft zoiets al aan de hand gehad en heeft misschien een goed schema voor mij ?
En of testgegevens van de adblue unit/ pomp?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gemeten
5,5 A wanneer adblue pomp aangestuurd word.
Uitgelezen met
kts 670
Foutcodes
P20E8 en U3FFF en P20F6
Bijgewerkt door martijn83 op 07-06-2016 22:28
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen